راهنمای سفر به قشم | صفر تا صد سفر قشم
نوشته شده توسط : hsi

معرفی شهر قشم


جزیره زیبای قشم دیگر رازی سرپوشیده نیست، تصاویر طبیعت تماشایی و جاذبه های گردشگری این مقصد دیدنی چنان فضای مجازی را اشباع کرده که دیگر هیچ کس با این جزیره شگفت انگیز و رویایی بیگانه نیست. از مواهب طبیعی خاص و جاذبه های منحصربفردش گرفته تا سبک زندگی متفاوت و آداب و رسوم مردمان دوست داشتنی و میهمان نوازش، قشم به خوبی توانسته هویتی مستقل و جدا از کشورمان را برای خود بوجود آورد و به منطقه ای متمایز و یکی از مهمترین دلایل خرید بلیط هواپیما مناطق جنوبی کشورمان مبدل گردد.

موقعیت مکانی قشم


همان‌طور که می دانید جزیره خوش منظره و زیبای قشم در جنوب کشورمان و در استان دیدنی و شگفت انگیز هرمزگان واقع شده است. این جزیره در شمال خود به بندرعباس و در بخش شرقی و جنوبی خود به ترتیب به جزیره لارک و جزیره هنگام منتهی می شود. جزیره های ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک نیز در همسایگی جنوب غربی این جزیره قرار گرفته اند و بزرگترین جزیره تنگه هرمز را احاطه کرده اند.
راهنمای سفر به قشم | صفر تا صد سفر قشم

آب و هوای قشم


با وجود اینکه قشم جزو مناطق گرم و خشک کشورمان محسوب می شود، اما رطوبت هوا در این جزیره به نسبت زیاد است. میانگین دمای سالانه این جزیره ۲۶ درجه سانتی گراد بوده و متوسط حداکثر و حداقل دمای این جزیره ۳۶ و ۱۸ درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است. همان‌طور که انتظار می رود، جزیره دیدنی قشم تابستان هایی گرم دارد و حداکثر دمای هوا در این فصل گاهی به ۴۶ درجه سانتی گراد نیز می رسد. از آن طرف زمستان های قشم مطبوع و خنک بوده و با میانگین دمایی برابر با ۱۶ درجه سانتی گراد، بسیار معتدل و مناسب است. با توجه به دمای ثبت شده در سایت های هواشناسی می‌توان با اطمینان گفت که دمای هوای قشم در ماه های مرداد و شهریور به گرم ترین میزان و در ماه های دی و بهمن به سردترین میزان خود می‌رسد.

بهترین زمان برای سفر به قشم


با توجه به نکات یاد شده در بخش آب و هوای این جزیره، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چارتر قشم و سفر به این منطقه تماشایی، بدون هیچ تردیدی فصول پاییز و زمستان است. البته چنانچه آب و هوای گرم و خشک این جزیره برای شما آزاردهنده نیست، می توانید در بهار و حتی تابستان نیز به این منطقه سفر کنید و از تفریحات فضای باز نظیر شنا و آرمیدن در سواحل درخشان و تماشایی این جزیره دل انگیز لذت ببرید. اما توجه داشته باشید که فصل بهار (به خصوص تعطیلات نوروز) جزو فصول پرتردد سال محسوب می شود و هزینه اقامت و بلیط هواپیما قشم در این زمان به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.

جاهای دیدنی و گردشگری قشم


اماکن دیدنی قشم آنقدر زیادند که برای بازدید از همگی آن ها باید هفته ها در این جزیره شگفت انگیز اقامت کنید. اما از آنجایی که چنین کاری ممکن نیست و اکثر گردشگران بنا به دلایلی نظیر محدودیت زمانی قادر نیستند که مدت زمان طولانی را در این جزیره خوش منظره بمانند، باید از زمان اندک اقامت خود به نحو احسن استفاده کرده و از برترین جاذبه های گردشگری قشم بازدید کنند. در این بخش از مقاله ما به معرفی برخی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری قشم خواهیم پرداخت تا چنانچه راهی این جزیره خوش آب و هوا شدید، در انتخاب برترین جاهای دیدنی این جزیره سردرگم نشوید.





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: